Sunday, May 20, 2012

Helikopterrun: Loopt dat nou lekker?

Nou, ik vind van wel!

Dat was mijn antwoord op de meest gestelde vraag die ik vandaag gehoord heb. Maar als ik eerlijk ben...

Eigenlijk ging het vandaag voor geen meter! Al in de eerste 10km voelde ik dat mijn lichaam iets anders van plan was vandaag. Ik had pudding in de benen, hartslag zat meteen te hoog en ik kon geen ritme vatten. Nou, 'plan b' dan maar; op overleven en karakter er een mooie dag er van maken. Het is tenslotte een evenement wat ik voor mijn plezier loop omdat het in de buurt is, mooi in mijn trainingsschema past en waarbij ik heeeeeleeemaaal geen doel voor ogen heb. Tijd, who cares! Afstand, alles rond de 30 is prima. Zwaarte, alles wat offroad is is prima.

Na 10km ging de route de helikopterbasis Gilze-Rijen af, en daar begon de pret. Verschillende keren was de route verkeerd of helemaal niet aangegeven met als resultaat dat ik regelmatig danwel achteraan of vooraan liep omdat de kopgroep me weer tegemoet gelopen kwam. Na ongeveer 25km was het alweer raak en hebben we weer tweemaal hetzelfde rondje gelopen.



Mijn lijf had er geen zin meer in (puddingbenen, buikpijn, slecht gegeten en gedronken onderweg). Ik liep al heel de week te roepen dat ik geen regen wilde op zondag, maar vandaag had ik er spijt van. Een klein regenbuitje onderweg zou heerlijk geweest zijn. Het was onverwacht erg warm en benauwd, pfff.
Na weer de route kwijt te zijn geraakt (we liepen met een groepje van een man of 6 te zoeken) was mijn motivatie ook nog op!

Ik ben een stuk gaan wandelen met iemand waarvan ik de naam en startnummer niet meer weet, maar, euhm... Hoi! :) M.b.v. richtingsgevoel en een beetje Google maps kwamen we uiteindelijk weer op de juiste weg uit. De verkeersregelaar wees ons nog even ter bevestiging de weg. Na een stukje verder wandelen in de schaduw zijn we samen het laatste eindje weer gaan hardlopen. Even de stijve beentjes weer los en rustig aan doen waarvoor we gekomen waren.

Uiteindelijke tijd, geen idee, de klok bij de start/finish was kapot gegaan. Mijn Garmin zegt iets van 3:40 maar wat doet het er toe. Uiteindelijke afstand, bij mij 31.59km maar voor de eerste over de finish 42km en de laatste heeft er maar 29 gehad. Vreemde routes en tijden dus!

Ow ja, om nog terug te komen op de veelgestelde vraag van vandaag; op de Five Fingers lopen ging goed, mijn voetjes hebben weer lekker kunnen spelen vandaag en voelen nu nog steeds heerlijk!


No comments:

Post a Comment