Sunday, February 17, 2013

Progressie vanaf het begin van t jaar.

Zo, het trainen en lopen is weer begonnen. Dit jaar zonder vooraf vastgesteld trainingsschema maar gewoon door te kijken wat er op mijn pad komt en wat er zoal te doen is. Natuurlijk zijn daar mijn geplande wedstrijden, de spontane "ow ja, daar kan ik ook wel aan meedoen" acties tussendoor en de weekenden met LDL's en zomaar spontane loopuitstapjes. Daarnaast wordt keurig doordeweeks gelopen en ga ik elke week minimaal 1 keer naar de sportschool. Dat is dus zo'n 5 keer lopen, 1 keer sportschool en 1 rustdag. Wie zegt dat ik het druk heb heeft het echter mis. Door me flexibel op te stellen en te accepteren dat ik soms gewoon even niet ga heb ik me nog nooit zo vrij gevoeld.

Mijn vriendin is ook begonnen met sporten. Zo hebben we beiden een goede stok achter de deur om naar de sportschool te gaan. Ik om naast de looptraining wat aan krachttraining en alternatieve bewegingen te doen. Zij om na lang 5en en 6en eens echt te beginnen aan regelmatig sporten. Ik kan het alleen maar toejuichen en wie weet het er nou niet dat samen sporten erg leuk is?

Goed, van wedstrijden wordt je sterk. Dat was het uitgangspunt. In januari dus de Hivernal trail... NOT! Na een kwartier autorijden was die dag door mijn neus geboord. Autopech, daar sta je dan met je fitte lichaam, je sportspulletjes bij en aan, en een auto die zegt; "bekijk t maar". Daar wordt je sterk van hoor. Vooral mentaal, leren flexibel te zijn, omgaan met tegenslag, maar vooral niet met hardlopen. Later die dag heb ik er maar een temporondje van 2,5 uur van gemaakt door mijn vertrouwde bossen thuis. Je moet toch stoom afblazen he ;-)

In februari stond daar een leuk B2B weekendje op de kalender. Ik geef toe; gezien de afstanden zit het wat vroeg in de trainingsopbouw, maar het moet kunnen toch? Zaterdagavond was daar de Petzl Night Trail;


Edit 06-03-2013, filmpje MST toegevoegd (origineel; MST, Vimeo)



Lekker 20 km door de blub rennen. Ik heb het rustig aan gedaan die avond. Ten eerste omdat ik die dag erna nog wat op het programma had staan, maar ook omdat ik beloofd had samen met Ans te lopen. Niet dat deze slowpoke zo'n raket is, maar als je beloofd om bij iemand te blijven lopen en ze door de wedstrijd heen te slepen dan doe je dat gewoon. Zo! 

Die zondag, na een paar uurtjes slaap, stond ik mijn hardloopspullen weer in te pakken. Nu om 30km met een groep twittervrienden de veluwetwitrun te gaan lopen. Alweer de tweede jaargang, en weer heeft Inge het voor elkaar gekregen om een parchtige tocht te organiseren. Ze had zelfs geweldig mooi weer geregeld. Afijn, kijkt U zelf maar;






























 Link naar youtube.

Na dit weekendje van 50km heb ik het deze week iets rustiger aan gedaan. Twee keer sportschool, gezond eten, korte stukjes hardlopen en dit weekend 1 duurloop van 1,5 uur. Volgende week gaan we weer trainen met als kersje op de taart de Trail by the Sea op zondag. Ik heb daar nog wat goed te maken op dat stomme strand! Zand zal nooit mijn ding worden maar ik moet en zal m dit jaar helemaal lopen!


No comments:

Post a Comment